Українські школярі вивчатимуть зарубіжну літературу по-новому

Українські школярі вивчатимуть зарубіжну літературу по-новому
 10.04.2018

Пауло Коельо, Стівен Кінг та Боб Ділан — від 1 вересня учні 10–11-тих класів матимуть нову програму із зарубіжної літератури. Створювали її всі разом: учителі, науковці, діти, батьки. Творці запевняють — вона стала цікавішою, демократичнішою і розвантажить учнів. Але з'явилося чимало критики та обговорень новацій серед учителів та батьків.

Боб Ділан отримав Нобелівську премію з літератури два роки тому. Американській співак, композитор та поет Боб Ділан тоді здивувався — невже його пісні — це література? Вірші Боба Ділана визнали українські освітяни. І додали до нової програми із зарубіжної літератури, за якою учні десятих класів почнуть учитися вже у вересні.

У 10-А класі київської гімназії імені Лесі Українки зарубіжну літературу викладає Тамара Сегеда. Учаться ці діти ще за старою програмою, у якій, на думку дітей та педагогів, є багато недоліків.

Тамара Сегеда — одна з творців нової програми зарубіжки. Розповідає, її створювали саме вчителі. Зорганізували робочу групу і запропонували педагогам зі всієї України надсилати онлайн свої пропозиції стосовно авторів та творів. Потім підраховували результати і внесли в програму тих, хто набрав найбільшу кількість голосів. До створення програми долучили дітей, батьків, громадськість та науковців. Програма пройшла чотири етапи обговорень.

Учителька говорить:

«Мені як вчителю з цією програмою працювати значно легше, як не дивно. Хоча багато нових творів, але легше тому, що я наближена до учнів. Вони це читають. Чому б мені це не читати?».

Нова програма стала демократичнішою, певні творці. Вона складається з обов'язкової частини, альтернативної та з додаткових так званих «резервних годин». Але головною перемогою вчителі вважають появу сучасних авторів та творів. Пауло Коельо, Стівен Кінг, Умберто Еко, Габріель Гарсіа Маркес, Харукі Муракамі — це лише невелика частина сучасних авторів у новій програмі.

Деякі твори з обов'язкової старої програми прибрали. Зокрема, «Анна Кареніна» Толстого стала необов'язковою для вивчення. Заскладні твори із середньої школи перенесли до старшої. У Міносвіти запевняють, для навчання за новою програмою майже все готове. До програми включили ті твори, які перекладені українською. Нині готують нові підручники для 10 класу.

Викладач та видавець Ростислав Семків каже, що зміни в програмі — це вже добре. Але вона, на його думку, недосконала:

«Чому якісь автори є в головному основному списку, а якісь потрапляють у додатковий. Це можна в кожному конкретному випадку якось коментувати, але це не до кінця зрозуміло. Не зрозумілий якийсь концепт, як збудована нова програма».

Творці програми кажуть, що критикують її ті вчителі, які самі не хочуть учитися та вдосконалюватись. Але сперечатися зараз немає сенсу. Усі переваги та недоліки можна оцінити, лише коли нова програма запрацює.

По материалам kr24.com.ua

Комментариев (0)

Осталось 360 символов

Бельгийские родители вторые сутки дежурят в очередях у школ

Бельгийские родители вторые сутки дежурят в очередях у школ
образование и развитие

Сотни людей вторые сутки дежурят в очередях у лучших школ Бельгии, надеясь в пятницу утром первыми записать в них своих детей. Таковы гротескные результаты реформы системы набора в средние школы (с 12 по 18 лет), которая была разработана министром образования франкоязычного сообщества Бельгии Мари Ареной и поддержана педагогическими коллективами и профсоюзами учителей.

Малышам полезны уроки музыки

Малышам полезны уроки музыки
образование и развитие

Музыка положительно влияет на развитие детей, даже если они еще не умеют ходить и говорить, считают американские ученые.

Даже самые маленькие дети могут общаться с помощью языка жестов

Даже самые маленькие дети могут общаться с помощью языка жестов
образование и развитие

Многие родители хотят общаться с детьми, несмотря на то, что те еще не умеют говорить. The Sydney Morning Herald рассказывает о набирающем популярность методе общения с помощью жестов. Сторонники данного подхода утверждают: язык жестов способствует развитию мозга и установлению тесной связи между детьми и родителями. С его помощью они понимают, чего именно не хватает детям.

Гипертревога матери вредна

Гипертревога матери вредна
образование и развитие

Чувство тревоги за своего малыша, безусловно, знакомо каждой маме. Это способ прогнозировать возможные беды и способность своевременно «подстелить соломку» своему ребенку. Но порой материнский инстинкт и осознание ответственности за судьбу и здоровье ребенка превращают женщину в маму-наседку, которая разрушает личность ребенка, превращая его в бесхарактерного, не способного принимать самостоятельные взвешенные решения человека.